Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 15:16   #8
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Internasjonal kvinnedag - trenger vi det fortsatt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ja, vi trenger en internasjonal kvinnedag! Mens vi her i Norge lurer på om det er "mer" vi kvinner kunne ønske oss - tenker jeg mer generelt på verdensbasis.

Jeg tenker på alle jentene som ikke får ta utdanning fordi religion eller økonomi gjør at guttene blir prioritert. Jeg tenker på alle jentene som blir utsatt for trafficing - fordi det er så mye fattigdom der de kommer fra at de i desperasjon lett blir lurt. Jeg tenker på alle kvinnene som ikke blir sett på som mennesker men som "bruksting" av menn.

Jeg tenker også på at kvinner generelt er dårligere betalt enn menn i samme yrke... jeg tenker på den sjåvinismen som er åpenlys når man er vakker kvinne OG smart... jeg tenker at det er lang vei igjen å gå før man respekterer kvinner og deres kunnskap og erfaring på samme måte som man gjør med menn jeg tenker på alle kvinnene jeg har møtt som "later som" de er dummere enn de egentlig er for å ikke gjøre mannen sin flau... eller for å tiltrekke seg menn generelt (tragisk å se på... ).

Så kanskje kvinnene i Norge burde bruke mer av tiden på kvinnedagen til å finne på hvordan man kan hjelpe kvinner som ikke engang har basis-behovene sine dekket, eller som er kidnappet og truet til prostitusjon... ?

Så lenge det finnes kvinner der ut i vår til tider vakre verden som ikke får lov til å være et fritt og trygt menneske som kan gjøre egne valg - så trenger vi den internasjonale kvinnedagen!

Hilsen kvinne i svært mannsdominert yrke

Sant det du skriver!