Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 20:11   #151
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

så lenge barna ikke er allergiske el har annen sykdom i fordøyelsen sin så burde de få smake på den maten de måtte ønske.

Problemet med slike allergier eller "sykdommer i fordøyelsen" er at de ofte starter som intoleranser med kun veldig svake utslag. Så, når man eksponeres ofte nok for det man ikke tåler vil det utvikle seg til en allergi eller en sykdom. Hadde jeg visst som barn at jeg ikke tålte f.eks gluten sørlig bra hadde jeg spart meg for masse i ettertid!
Og når man i tillegg vet hvilken virkning raske karbohydrater (ris, pasta, snop, brus) har på insulinproduksjonen, og i neste ledd hva som skjer med insulin som blir overstimulert over tid skjønner jeg ikke hvorfor man med viten og vilje vil påføre noen det. Ikke om sjansene er 1000 til 1 på at man forblir frisk heller For det er utrolig kjipt å være den ene.

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

mine barn er oxo tynne og aktive.

Jeg var superaktiv, men tjukk. Broren min var mye mindre aktiv, og veldig tynn. Aktivitet betyr ikke nødvendigvis at man er slank.