Sv: Den store felles ED-tråden
Kjedelig med senebetennelse Monica, jeg hadde jo store planer om å booke en time 
Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.
men jeg har ikke all verdens å gå ut ifra. fikk en dagsmeny av hetland som ser slik ut:
frokost: to egg med tomat og agurk
lunch: middagsrester
middag: 150gr rent kjøtt eller 200gr fisk og grønnsaker
kvelds: ett c-måltid (havregryn av store flak/en yoplait 0% m nøtter/to knekkebrød o.l.)
hun ba meg gå ut i fra grønnsakslisten på ed, og velge mest ja-grønnsaker såklart. Så nå skal jeg jobbe litt med å utarbeide meny. føler jeg må innarbeide nye vaner. med produktene var det mye "lettere". jeg merker at nå er det mye lettere å falel for fristelser, i tillegg tar jeg mye lettere på det.
jeg tenker at jeg noen dager kan bytte ut c-måltidet, og da spise litt mer fett. hva tror dere om det? i tillegg er/var(?) fedon mer opptatt av å spise mest umettet fett. vet dere noe om dette?
Som Streber så var det denne listen jeg også fikk i perioden mellom første konsultasjon og oppstart på ED.
Og du har maaaaaaaaaaaaaaaange variasjonmuligheter - fantasien er eneste begrensning.
For hvem har vel sagt at middagsrester kun kan spises til lunch?
Og egg kommer jo i mange former; kokt, stekt, eggerøre, omelett, firkantet, pai (uten paideig men med kjøtt og grønnsaker)
OG du skal ha fett, så det kan du trygt inkludere - hvis du leser i ED-folderen så står det også der at en skal ha fett f.eks. som olje på salat....
Skal finne fram Fedon-boka mi og sjekke opp c-måltider for deg.

|