Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-05, 16:18   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Joa, har lest masse om dette på det andre forumet jeg jer medlem av (canadisk/amerikansk). Det var visst populært i USA en stund ("hoodia-craze" sa de). Og gjengs oppfatning blant de som har prøvd er at det virker på apetitten. Men det virker kun or de som har det problemet at de spiser for mye. De fleste som går på lavkarbo har ikke problem med å spise for mye..... ketose etc virker jo på samme måte som hoodia da Det funker altså ikke slik at man blir tynn av å ta pillene !

Det er vel egentlig et middel som IKKE anbefales til lavkarbere, men til de som teller kalorier - de som gjerne har et stort kaloriunderskudd og dermed går rundt og er sultne hele tiden. For GRodere må den jo være et kjempeflott middel !

Når det er sagt, - så spørs det jo hvor sunt det er med slike midler. At det er et naturmiddel og brukes av indianere er ikke noe garanti for at det er sunt. Khat brukes også av innfødte, men det kommer allikevel under narkotikalovgivningen !! Sånt sett er jo opium også et naturmiddel - uten at det er særlig sunt ! Personlig ville jeg ikke brukt det med mindre jeg hadde problem med å spise for mye. Mitt problem er heller motsatt, - jeg spiser allerede for lite

At det er forbudt å ta inn til Norge kan jeg godt tenke meg, - formynderstaten lar oss ikke bestemme selv. Vi skal beskyttes må vite ! Har selv bestilt kost tilskudd og oljer fra USA som har blitt stoppet i tollen. Skikkelig irriterende ! Det finnes en regel med at man får lov å innføre 3 mnd forbruk av enkelte naturmedisiner/helsekostpreparater fra EU-land - men altså IKKE USA. Bør sjekke med tollvesenet om denne regelen gjelder for Hoodia også..... Kanksje det er mulig å få det fra England eller et av de skandinaviske landene som er med i EU ??