Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 21:11   #9
Tidl. medlem
Gjest

Sv: Nøkkelhullsvarer har fått lavere pris

Jeg synes ikke vi skal klage. Noen varer som blir billigere er;

• Rå filet av lam, svin, okse, vilt, kylling og annet fjærkre
  • Lever av svin, storfe og rein samt leverpostei
  • Karbonadedeig
  • Kjøttkaker og kjøttdeig
  • Pølser
  • Røkt skinke
  • Poteter, rotfrukter, belgvekster og andre grønnsaker som er ferske, tørkede eller fryste får Nøkkelhullet. Produkter i denne gruppen behøver ikke være ferdigpakkede. Det er satt krav til tilsatt sukker (høyst 1 g per 100 g) og natrium (høyst 0,2 g per 100 g).
  • Alle typer fersk eller frossen fisk, skalldyr, skjell og andre bløtdyr får Nøkkelhullet.
Ikke alt dette vi spiser, men sakset det ut fra siden det er linket til.

At noen varer blir billigere KAN føre til at andre varer vi bruker blir dyrere, f.eks. smør, meierivarer og olje, men det er vel stort sett kjøttet og fisken som er de store pengeslukerne? Så jeg tror vi går i pluss - alt i alt =) (Og om ikke, så får vi kjøpe disse matvarene på andre butikker).

Jeg synes det er ett flott initiativ fra kjeden. Endelig gjør noen noe for å gjøre sunn mat billigere! Det "vi" og "andre" ser på som sunn mat samsvarer ikke alltid, men dette kan være med på å hjelpe andre til å holde vekten.

Jeg får min del av kaka i billige proteiner og grønnsaker og da er jeg faktisk villig til å betale ei krone eller to mer for fettet. Jeg tror jeg kommer til å gå i pluss sammenlignet med tidligere.

Svar med sitat