Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 21:53   #27
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har du erfaring med overvektige barn?

Jeg har aldri vært overvektig som barn, men alltid litt rund og slet med dette. Men jeg slet alltid med selvbildet med en mor som konstant var på slankekur, for å sprekke og ha snop og brus tilgjengelig i lange perioder, før det ble kutta ut igjen.. Fikk rette og slett ett usunt forhold til mat, snop og brus.. Dette tror jeg er grunnen til at når jeg flytta for meg selv, så la jeg på meg.. fritt frem for alt da

Med min sønn har jeg vært veldig bestemt på at han ikke skal ha det sånn. Vi har ett normalt sunt kosthold med en og annen snopedag(eller kosekveld som han kaller det). Der vi lager oss noe godt sammen. alt fra popcorn(hjemmelaga), bakst fra kjernesunn boka eller forumet(sjokoladekaka er blitt en favoritt), så tenner vi lys og ser en film sammen eller spiller brettspill/kort.. han har ett sunt forhold til mat, maser aldri om søtsaker og er normalvektig

Tror på å gi de belønninger i form av sunne ting. en gang i uka har vi pannekaker/lapper/vafler til kvelds(sunn variant). Han føler ikke at han blir fratatt noe, men får noe annet istedet

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat