Sv: Kikerter ... Lov på ketolyse?
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Er mer lav GI - enn lavkarbomat Sjekk ut GI på kikerter så vil du se hvor mye det antatt påvirker blodsukkeret 
Hvordan spiser du når du ligger på en mellomting mellom atkins og lindberg lurer jeg på - siden det er så enormt stor forskjell på karboinntaket på de to retningene 
Jeg holder meg unna brød,ris,poteter, pasta osv selv om det er fullkort og aldri så grovt. .jeg kan til nød ta noen ryvita knekkebrød om jeg skulle bli akutt aulten eller ikke har mulighet til å lage meg noe mat der og da. .men som sagt, så prøver jeg å holde meg unna... Lindberg sier vel at det er ok med frukt, mens atkins sier nei til frukt.. Jeg unner meg LITT.. Begrenser meg til 1 frukt pr dag;men prøver å heller velge smoothie med bringebær da jeg vet at det er mindre karber i dette...
Jeg unner meg også av og til grønnsaker som vokser UNDER jorden, og ikke bare de som vokser over. Og nøtter og tørket aprikoser unner jeg meg også av og til..
Jeg vil tro at kosten min er MERE atkins enn lindberg. .men kanskje ikke fullt 100% straigt line??