Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 08:58   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig reaksjon på ulike matvarer

Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.

Kan man plutselig etter omlegging til LCHF begynne å reagere på matvarer man tidligere har kunnet spise? Jeg har jo spist avocado med reker eller tunfisk på samme måte i løpet av disse månedene også UTEN å reagere på det. Synes drefor det er så rart at jeg etter 10 uker skal begynne å reagere på det -hvis det er det da. Trolig er det jo det siden jeg har opplevd det to ganger, men planen er å prøve tingene hver for seg også for å se om jeg reagere da..

Noen andre som har opplevd noe lignene og har erfaringer og dele?? Jeg er jo livredd for evt å måtte ta gastroskopi

Dette blir ikke helt det samme, men, for noen år siden begynte jeg plutselig å reagere med anafylaktiske sjokk (allergireaksjon hvor kroppen går i sjokk) på mat, lokalbedøvelse og jernpreparat jeg hadde spist og bruk i årevis.

Var på en skikkelig rundtur hos ulike eksperter og blodprøver ble sendt til utenlandske sykehus og forskningsgrupper. Ingen klarte å finne ut av hva jeg faktisk reagerte så kraftig på, var nødt til å ha epi-penn (adrenalinsprøyte) tilgjengelig til enhver tid og bare prøve meg frem.

Så den kroppen er søren meg ikke alltid lett å bli klok på!

Krysser fingrene for at dette er noe som er forbigående hos deg og at du er back to normal fort som fy

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat