Sv: Plutselig reaksjon på ulike matvarer
Opprinnelig lagt inn av Lissi80, her.
Kan man plutselig etter omlegging til LCHF begynne å reagere på matvarer man tidligere har kunnet spise? Jeg har jo spist avocado med reker eller tunfisk på samme måte i løpet av disse månedene også UTEN å reagere på det. Synes drefor det er så rart at jeg etter 10 uker skal begynne å reagere på det -hvis det er det da. Trolig er det jo det siden jeg har opplevd det to ganger, men planen er å prøve tingene hver for seg også for å se om jeg reagere da..
Noen andre som har opplevd noe lignene og har erfaringer og dele?? Jeg er jo livredd for evt å måtte ta gastroskopi 
Dette blir ikke helt det samme, men, for noen år siden begynte jeg plutselig å reagere med anafylaktiske sjokk (allergireaksjon hvor kroppen går i sjokk) på mat, lokalbedøvelse og jernpreparat jeg hadde spist og bruk i årevis.
Var på en skikkelig rundtur hos ulike eksperter og blodprøver ble sendt til utenlandske sykehus og forskningsgrupper. Ingen klarte å finne ut av hva jeg faktisk reagerte så kraftig på, var nødt til å ha epi-penn (adrenalinsprøyte) tilgjengelig til enhver tid og bare prøve meg frem.
Så den kroppen er søren meg ikke alltid lett å bli klok på!
Krysser fingrene for at dette er noe som er forbigående hos deg og at du er back to normal fort som fy