Sv: Forvirret av prøveresultater
Ok, bare for å samle det hele, så har jeg laget en oppsummering:
-Jeg har lavt kalsiumnivå i kroppen. Kalsiumopptaket stimuleres av d-vitamin
-Jeg har i følge norske grenseverdier helt fint d-vitaminnivå, men i følge f.eks svenske grenseverdier har jeg "lättare brist"
-Mulig løsning: Ta en (forsvarlig) hestedose d-vitamin og måle kalsium igjen om noen måneder
-Jeg har fått normalisert testosteronnivået (i hvert fall øyensynlig), men har fortsatt østrogendominans. Østrogenet styres av kildehomonet progesteron
-Mulig løsning: Begynne med progesteronkrem (hvilket betyr at jeg må slutte på yasmin, og dermed skal jeg spørre Willumsen i dag om å sette inn kopperspiral)
-Jeg har veldig lavt jodnivå, hvilket i stor grad påvirker alt fra energiomsetning/nivå, temperaturregulering, for ikke å snakke om produksjon av hår og negler
-Mulig løsning: Ta et spesielt jodtilskudd som kun selges på apotek, og heter Lugol's oppløsning
-Jeg har lavt pth-nivå (paratyreoideahormon, altså hormonet som utskilles av biskjoldbruskjertlene), hvilket sammen med lavt kalsiumnivå KAN tyde på hypoparatyreoidisme, men dette er en SVÆRT sjelden tilstand som nesten bare oppstår etter operasjon av thyroidea (skjoldbruskkjertelen)
-Mulig løsning: Rett og slett bare undersøke nærmere
-Jeg har en kul/knute på halsen. I forbindelse med lavt jodnivå over lengre tid, er det ikke uvanlig å utvikle knutestruma. Men jeg holder hodet kaldt også her
.Mulig løsning: Få det undersøkt, jeg skal prøve å få en henvisning på ultralyd av halsen

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|