Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 22:42   #16
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Trenger gode råd (Hvordan hjelpe overvektig venninne)

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Flott å høre erfaringer fra dere! For jeg aner jo ikke hvordan det er å være overvektig selv egentlig, har bare hatt noen få kilo for mye etter svangerskap.

Har aldri tatt opp temaet hvis ikke hun har begynt å snakke om det selv, kun da jeg har kommet med tips eller kommentarer/svar.
Så det har ikke noe med at jeg har oppheng i vekten hennes, men hun snakker selv om det hver gang vi møtes. Og det er selvfølgelig ikke hver gang jeg kommer med råd,, tips o.l heller, mange ganger jeg bare lytter.

Har forresten bedt henne med på turgåing flere ganger, men hun er ikke videre int. For vi bor ganske nærme hverandre, så tenkte vi kunne være turkamerater. Treningssenter er nok ikke aktuelt, det er det mest grusomme stedet hun kan oppholde seg har hun fortalt. Det kan jeg også på en måte skjønne, for hun vekker vel litt oppsikt.

Ja treningstudio er en tilvenningsak for folk som er store. Så den skjønner jeg. Begynte først for å bli med en veninne. Men jeg var motivert og det er vel noe man må være. Men vil hun heller ikke gå tur er jeg ute av tips desverre. Har selv venner som vil, men ikke egentlig vil og da er det vanskelig å tvinge noen.

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat