Sv: Partystoppere/vektstagnasjon
Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.
har hørt at nøtter KAN være en partystopper? vurderer å spise de gode sconesene jeg lagde (mears oppskrift) til frokost imorgen, de inneholder masse mandler og mandelmel. men jeg er fortsatt i ketose så jeg gjetter vel at nøtter ikke gjelder for meg.
peanøtter og pistasjenøtter er det verre med. 16 g krabs i piastasje nøtter. og cashewnøttene er heller ikke så bra. men spiste en hel pose med cashewnøtter uten salt forrige uke, og jeg kom i ketose 2 dager etterpå for første gang i mitt liv
Tror ikke jeg har intolerans for nøtter. Spiser en del mandler, men når det kommer til nøtter er jeg nøye på å velge de med lite karbs. Men tror ikke det er noe problem, da det er lenge siden jeg har spist det.
Videre har jeg nå falt ut av ketose og lurer på om fetaosten kan være synderen. Kan en matvare kaste deg UT av ketose? Hindrer den ikke bare vektstagnasjon? Og kan for mye proteiner over lengre tid kaste deg ut av ketose? Jeg spiste mye proteiner den dagen jeg falt ut, men ikke noe mer enn normalt, tvert i mot..
|