Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 10:31   #23
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger gode råd (Hvordan hjelpe overvektig venninne)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Og der har vi vel den største årsaken til at hun ikke hører på deg Jeg ville hatt problemer med å ta alvorlig noen som skulle delt informasjon og tips om slanking og trening hvis de selv ikke har erfaring med å være overvektig... Beklager, men jeg tror du bare skal være venninne og ikke ta opp temaet uten at hun tar det opp selv. Bruk tid på andre ting dere synes er interessante istedet - kanskje det vil øke hennes tillit til deg over tid også

Som jeg har skrevet ovenfor Nerthus, så snakker aldri jeg om det hvis ikke hun tar det opp selv, noe hun gjør til stadighet, og det er ikke alltid jeg da heller gjør annet enn å lytte, men noen ganger må jeg jo gi en konstruktive svar, noe som blir naturlig i forhold til det hun sier eller måten hun sier det på. Men har aldri laaange tirader om hvordan hun kan spise, burde ha gjort osv, går mer på hvordan jeg spiser og og klarer å holde vekta, enkelt forklart. Når hun alltid tar initiativet så blir det vanskelig å aldri svare liksom. Jeg ville aldri ha tatt opp dette selv med henne, for det er hennes kropp og liv og jeg ser på henne som en like god venninne uavhengig av størrelse!

Jeg har også tidligere sagt i innlegg ovenfor at trening er ikke ikke så viktigg i dette tilfellet enda, det er ikke der nøklen ligger.

Og ja, hun er sliten med jobb, mann og barn og har dårlig samvittighet for at det meste av arbeidet hjemme tilfaller mannen.

LenaBeatrice: Jeg roser henne eller kommenterer ofte hennes flotte klær, make-up og hår. Da stråler hun som en sol og sier det er kult at jeg kan misunne henne noe også. Hun sier det er noe hun setter veldig stor pris på å høre, spesielt siden jeg har holdt på mye med make-up + div selv.
Trekker også frem hennes gode egenskaper som f.eks. er så lett og fin å snakke med, at hun er helt rå til å male og tegne.+++

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat