Sv: Hvor mye fett
Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.
En person på 200 kilo (siden vi tydeligvis har valgt et litt latterlig tall) vil nødvendigvis også miste en del muskler om personen klarer å gå ned til 80 kilo. Det er ikke til å komme utenom... spesielt om personen ikke trener. Men å si at en person som er så tung skal spise like mange gram proteiner som det fettfrie vektmålet blir feil. Musklene trenger protein på veien, og man kan heller redusere når vekta har gått ned.
Jeg tror neppe en person som dropper 120 kilo vil se ut som en bola muskelbunt, slik det høres ut som Ada-Emilie her er litt redd for. Tror det heller er andre ting som blir problemet.
God muskelmasse er ikke bare bra for økt forbrenning, men kan også hjelpe på andre problemer senere i livet. Alt med måte, så klart, og jo høyere muskelmasse man har, jo mer krever det å vedlikeholde kroppen senere i livet. Men jeg tror altså ikke at man skal frykte at man ser ut som Arnold bare fordi man gir kroppen de proteinene man trenger på en diett som dette 
Ja helt enig, proteininntaket bør reduseres paralellt med vekt-tapet og ettersom man trenger mindre. Skaldemann mistet muskler. Ikke rart. Fordi belaster man ikke musklene like mye som man gjorde bærende på fettet vil de bli mindre. Så jeg er ikke redd man blir seende ut som Arnold. Jeg vet kroppen tilpasser seg.
|