Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 11:59   #25
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Trenger gode råd (Hvordan hjelpe overvektig venninne)

Jeg er enig med flere over - trø varsomt. Når man er ganske stor kan det fort være sånn at man ikke helt vet om man skal le eller gråte når venninna med høyst fem pyntekilo foreslår en diett.

Det er en beslutning det er viktig å komme til selv. Kan du interessere henne i kostholdets betydning for energi og, nettopp, livsgnist? Uten å trekke frem slanking som første og beste gevinst? Jeg tenker at om hun feks får lest en skaldeman-bok - som forfekter et kosthold med masse mat, lite grønnsaker, og stort velvære - så ville hun kanskje bli litt inspirert. Kanskje!

Men, ja, man må ville det selv. Jeg hadde vært overvektig og hatt kunnskap om lavkarbo (og sett et nært familiemedlem gå ned mange titalls kilo ved hjelp av det) i over ti år, før jeg endelig klarte å bestemme meg selv for at . Nå skal jeg gjøre dette!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat