Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 20:37   #10
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: LCHF-kategori under Kostholdsfilosofi?

Jeg har lest meg opp på mange av de vanligste lavkarbokostholdene. Så jeg skal prøve å forklare det jeg oppfatter som forskjellene.
Det er Annika Dahlquist som oppfannt LCHF begrepet. Hun ønsket en international betegnelse på kostholdet Low Carb High Fat. Skandeman, Lutz og Ketolysekuren er alle kommersielle dietter under denne paraplyen.

Den største forskjellen på kurene er stategiene for å holde dem og hvor mye karbohydrater du kan spise. Skandemann og Ketolysekuren er begge strikt LCHF. Skandeman opererer med fettkvote for å velge type mat mens ketolysekuren baserer seg på å måle med keto stix for å kontrollere at du er i ketolyse. Begge anbefaler svært lite karbohydtater. Lutz har en mye høyere andel karbohydrater 72 g.

LCHF ala Dahlquist som begrep er videre og strategiene litt varierende les gjerne denne fra kostdoktorn om du vil vite mer http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Tror du kan hente mange tips fra både Ketolyse og Skandeman forumet her. Jeg har ihvertfall gjort det

Fedon Lindberg tilhører en annen retning innenfor lavkarbo, GI og rådene fra dette forumet kan ikke brukes direkte.

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat