Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-11, 07:57   #68
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret av prøveresultater

Ja, da er det kanskje på tide med en oppdatering!

Jeg var hos Dr Willumsen nå på torsdag, og det var en veldig fruktbar time.
Hun kjenner til Leif Ims, og er veldig enig i tanken bak behandlingsmetodene hans, selv om hun nok deler min skepsis med det kommersielle, og det at han kun tar konsultasjon over epost, men hun hadde tommelen opp for både progesteronkrem og Lugel's oppløsning (jodtilskudd) før Levaxin vurderes. For det var jeg nøye med å poengtere at var siste utvei, og jeg ville prøve "alt" annet først. Hun så på prøvene mine, og mente det var trygt å ta meg av yasminen, så jeg fikk satt inn kobberspiral, veldig greit på alle måter, både økonomisk, og det at jeg slipper hormonene. For progesteronkrembehandling kan ikke kombineres med yasmin.
Hun delte mitt syn på d-vitaminer (eller det jeg har opparbeidet meg de siste ukene ), og mente også at verdiene mine kunne tolkes som lave, når man så dem i samsvar med kalsiumet, og syntes jeg skulle fortsette å ta d-vitaminer, og sjekke kalsiumet på nytt etter en tid.
Og så fikk jeg også masse skryt av henne, for at jeg hadde gått såpass mye ned i vekt siden sist, og at jeg er så flink til å passe på kostholdet, og sette meg inn i min egen helse! Utrolig godt å høre!

Og så har jeg (endelig og kryss i taket) blitt henvist til endokrinolog! Det var jommen på tide. Hun var også bekymret for pth-nivåene mine, men har ikke nok kunnskap om det, hun kjente også knuten/kulen jeg har på halsen, og noterte at det bude foretaes en ultralyd.
Så det går framover, altså! Og så får jeg håpe det er rette veien.

Hun oppfordret meg ellers til å ta selentilskudd, så da skal jeg gjøre det. Det holder også å spise tre fire paranøtter om dagen, men jeg er ikke så innmari god til å begrense meg når det kommer til nøtter.

Så da har jeg så langt fått satt inn spiral (som sluttet å gjøre vondt alt dagen etter!), jeg har selv begynt på d-vitaminer (2x50 mikrogram), i går begynte jeg på supergreens (kamut og spirulina), på mandag skal jeg kjøpe selen, jeg skal kjøpe Lugol's oppløsning, og jeg har betalt for progesteronkremen.
Tenkte jeg skulle la det gå litt tid fra jeg begynner på det ene til det neste, sånn at jeg kan kjenne litt etter hva som hjelper til hva også. Har noe effekt av d-vitaminet, men det kjennes liksom bare i kroppen, og ikke i hodet. Blir spennende også å se om håret mitt vokser seg til!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat