Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-11, 12:09   #85
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Spekemat og rått kjøtt advarsler til gravide er pga mulig smitte av toxoplasmose, som dersom du ikke har hatt det før graviditeten kan gi fosterskade.
Jeg som alltid har plukket opp løskatter, kost alle hunder, hester, kuer og geiter som bare ville stå litt stille har hatt det og utviklet antistoffer, så jeg kan spise parmaskinke hver dag om jeg vil . Og rått bacon, tartar. Blodig biff er faktisk mindre farlig siden smitten foregår på utsiden av kjøttet og den jo er stekt.

Jeg var i italia i uke 29-32 i forrige graviditet og det verste som skjedde meg var et snev av urinveisinfeksjon, siden man faktisk ikke skal gå rundt med vått badetøy. Derimot var opplevelsen på apoteket uforglemmelig, der jeg og mannen i disken står med hver vår ordbok og forsøker å gjøre oss forstått. Jeg fant ikke noe som dekker tranebær i parløren og endte med å kjøpe c-vitamin brusetabletter, som også gjør urinen surere... Og det gikk helt fint etter en dag i leiligheten med tøfler og lesing helt i fred...
Syden kommer litt an på definisjonen, hvis du drikker flaskevann og velger trygge alternativer i matveien tror jeg det går greit.

Jeg spiser også sushi, som ikke er kontroversielt i Norge, fisken har vært frossen, mens den tiner er den mye letter å skjære. Men holdt meg unna tunfisk, som er høyt i næringskjeden og et eldre eksemplar kan ha endel kvikksølv.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat