Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-11, 12:29   #50
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

I andre retninger (Skaldemann og Dahlquist) oppfatter jeg det dit at man ikke behøver å være så pinlig nøyaktig som ketolyse. Men de opplever kanskje de samme problemene der med en del som ikke går ned i vekt? Jeg har senest lest boken til Dahlquist, der virker det såre enkelt uten å veie og måle kh og %?

Så vidt jeg har forstått er Skaldemann like "streng" som ketolyse, grensene for karbo på Skaldemann er enten max 12 kh(50+), 18 kh(25+) eller 27 kh(10+) avhengig av hvor mye man skal ned - og den gruppen man velger er ikke kun utifra overvekten, men også insulinfølsomheten - dvs. at hvis du har ca 15 kg overvekt og velger 27 karbs pr. dag - er det ikke sikkert du går ned, hvis du er veldig insulinfølsom - og må da evt. prøve en av de strengere kategoriene..

I Ketolyseboka skriver Torkil Andersen om vektstagnasjon på s. 82 - 84, og anbefaler å dobbeltsjekke med stix at man er i ketose først. Hvis man er det ser man an i 2 uker, har det ikke da skjedd noe (som i ditt tilfelle) bør man først øke mengden med moderat mosjon, og hvis ikke det hjelper må man redusere litt på matmengden.

I ditt tilfelle kan det jo ta litt lenger tid, all den tid du har få kilo igjen til målvekten din, også