Sv: Sprekke for andres glede??
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Ai ai ai! Dette har tydeligvis skremt familien din - men på hvilken måte? Er noen av de overvektige selv?
Tror du "bare" må sette ned foten og snakke skarpt til de. Forklare hvor skuffet du er over de, og at dette er viktig for deg - og at det er synd og trist at man ikke kan få støtte fra sin egen familie!
håper du finner utav det - DU må uansett leve med valgene du tar, ikke de så forhåpentligvis vil du velge rett - dvs til det beste for DEG og din helse!
Ja si det, det er vel både overvekt og normalvektige her som er så imot dette. Så går det vel litt på det at(hvertfall hos besteforeldrene mine) at sunn norsk kost ala potet, kjøttkaker og brunsaus er det jo ingen som har dødd av liksom. Den der, alt med måte og er man overvektig eller sliter med vekta så er det pga overspising av mat å godterier. Der er det også slik at folk som kommer dit må spise til de triller ut av huset, hvis ikke så er det nedtur i huset. 
Har prøvd flere ganger å forklare, både nå og da jeg gikk på LK i fjor. Men som sagt, de tror dette er noe slankehysteri og det ender med at jeg sier at de får sette seg ned å lese om lavkarbo så de vet hva de snakker om, SÅ kan vi heller diskutere. Jeg har ikke tenkt å "sprekke", eller føye meg, for at de skal bli fornøyde. Det er bare så uttrolig ubehagelig når besøk og samtaler skal ende slik at jeg føler at jeg har spiseforstyrrelser. Mulig det at jeg med tiden, når jeg er ferdig på ketose, kan ta ett kakestykke en gang i blandt, men det kommer ikke til å bli slik at jeg kommer til å spise brødskiver, potet o.l når jeg er der over en helg, påske, altså lengre perioder. Da blir det vanskelig å hente seg inn igjen. Om jeg skal ha ett slikt kosthold, livsstil, så må jeg være striks, ellers så ender det slik som ifjor. Jeg klarte meg fint på en sprekk, i barndåpen til pjokken, spiste ett kakestykke, og det var det, null problem med å fortsette som før etterpå.
|