Sv: Sprekke for andres glede??
Opprinnelig lagt inn av Manina, her.
Huff, dette er trasig å oppleve! Det er liksom av sine egne at en vil ha støtte og oppmuntring, men det er ikke alle som er så heldige å ha det sånn hele tiden. Det er mulig at det er lavkarbo-greia de reagerer mest på og som virker skummelt på dem. Men du er veldig flink og fornuftig som har greid deg så langt til tross for slike verbale angrep.
Jeg tror også at de gir seg etter hvert, særlig hvis du viser at du tross alt spiser, bare det er etter lavkarboprinsipper. Noen legger litt for mye personlig ære i om hvorvidt andre spiser maten de har lagd og hvor mye de spiser. Det er jo deres problem. Så lenge du har forklart tydelig hvordan det ligger an, får de bare tilpasse seg om de fremdeles vil ha besøk av deg. De gjør nok det etter hvert. Men du får si klart fra om at selv om du spiser annerledes så er det ikke noe du behøver å bli angrepet for.
Stå på videre! Det er forresten ikke bare lavkarbofolk som ikke spiser kake, jeg kjenner flere som ikke liker det, og det er det ingen som kan si noe på. 
Lykke til videre!
Ja den der er jo svært viktig da. Og før så har jeg jo spist MASSE når jeg har vært der, virkelig. Sist jeg var der så viste jeg ikke at jeg skulle dit, morsdagen og da var det jo flaust av godsaker. Hadde bare med meg en sukkerfri sjokolade pluss litt baconcrisp så jeg spiste det men det var just ikke en blid bestemor da nei. Når jeg holder selskap så har jeg laget lavkarbo (i tillegg til vanlig kaker osv) og da spiser jeg mye og de andre prøver lavkarbo variantene de også og synes det faktisk er godt, til og med bestemor Så jeg får kanskje ta noen runder dit å ha med meg lavkarbo varianter av ting å spise MASSE så de ser at jeg faktisk spiser slike ting.
Er sikkert nedtur at barnebarnet går fra å spise de nesten ut av hus til å ikke røre noen ting. Men jeg får si dette med å bli angrepet. Må finnes respekt og så lenge jeg er sunn og frisk og har det bra slik så burde de akseptere det.
|