Sv: Sprekke for andres glede??
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Synes dette er veldig trist å lese, at de ikke kan respektere dine valg og iallefall når du forklarer dem hvorfor synes jeg er trist.
Du kan kanskje forsøke å sette hardt mot hardt, hvis de ikke respekterer dine valg og din helse så vil du i fremtiden ikke ta del i slike familiesammenkomster da dette virkelig går inn på deg. Jeg snakker selvsagt ikke om store begivenheter, men type søndagskaffi og slike ting.
Håper virkelig det ordner seg 
Ja det er ikke annet å gjøre enn å prøve å forklare, så kanskje de vil skjønne med tiden. Går jo greit med slike sammenkomster som er planlagte, at jeg har tid til å kjøpe inn å lage noe å ha med. Men værre om det plutselig blir slik at det skal spises kake, eller at de skal ha middag som er langt fra lavkarbo rettet. Å jeg har vært der før at jeg ikke har vært der noe særlig, men det var mitt valg og ikke pga jeg ble kritisert men jeg var skikkelig psykisk opptatt av å telle kcal og klarte ikke å dra bort fordi jeg ikke hadde oversikt over hva jeg da skulle spise. Det var en annen tid og ser nå at jeg isolerte meg pga dette og at det gikk langt over styr.
|