Sv: Deppedag og synspunkter ...
Opprinnelig lagt inn av Snuppeline74, her.
Jeg har i hvert fall funnet ut at jeg ikke går ned uten å trene i tillegg. Og for å være helt ærlig så skjønner jeg det ikke .
Nå har jeg lest flere steder at folk raser ned i vekt på ketolyse uten å bevege seg. Hvordan kan det være så stor forskjell da??
Nå skal det også sies at jeg har ca 50 kg som jeg skal ned, har holdt på i 8 uker, og gått ned 6,8 kg. Jeg synes det går ulidelig sakte nedover. Trodde at jeg som drasser på alle disse kg ville gå fortere ned, men sånn jeg ser det nå så er det som alle andre kurer jeg har prøvd. Jeg må trene, trene og atter trene. Og da mister jeg motet til slutt, og det blir bare stress.
Og før noen henger meg nå så ser jeg ikke dette som en kur, men en livsstil. Jeg gir ikke opp, men dagen i dag har vært skikkelig dritt. Jeg vet at vekttapet mitt er bra i forhold til hvor mye en kan gå ned og bla bla bla. Men hvordan kan det være så stor forskjell da?
Og jeg vet at en ikke skal sammenlikne seg med andre. Men hvordan kan andre som skal ned kanskje halvparten av hva jeg skal, rase nedover uten å gjøre en dr... for det?
Noen som har noen synspunkter til meg? Legger nok en gang en typisk dag ut så kan dere bedømme. Føler at jeg trenger en boost nå, for dette har vært en ordentlig deppedag.
Frokost: 1/2 avokado, et egg og majones. (i helgen blir det egg og bacon)
Lunsj: enten en salat med skinke/ tunfisk, ost/cottage cheese, grønn oliven og olje.
Middag: svinekjøtt/kyllingfile/fisk med grønnsaker (blomkål, brokkoli) , eller en form for grateng med salat.
Kvelds: sjelden, kanskje litt bacon crisp.
Spiser litt søtt lørdager og søndager, men da bare "lovlig" søtt.
Jeg drikker også 2-3 l vann om dagen, og kanskje 2 glass cola zero i helgene.
Måler også hver uke, men de to siste ukene har jeg ikke krympet noe.
Dette ble et skikkelig sutreinnlegg. Bær over med meg.
Snuppeline74...
Jeg lurer på hvor lang tid du brukte å gå opp de femti kiloene du skal ned? Jeg er mildt sagt superoppgitt over at folk ikke skjønner at det tar tid å gå ned i vekt. Du skal ha et kaloriunderskudd på ca 8000 kcalorier for å gå ned en kilo kroppsfett. Å dulle seg selv inn i en falsk virkelighet om at du skal gå ned noe mer enn en kilo i uken, er å lure seg selv. Folk flest går ikke ned mer enn du gjør. Du har hatt fin nedgang, om du fortsetter i samme tempo går du ned all din overvekt på litt over et år!