Sv: Noen som har erfaring med CampKilo?
Hei,
Det er ikke campkilo spesielt man er så negative til, motstanden gjelder alle lavkalori kurer pulver eller ikke. Veldig mange her inne har slitt veldig helsemessig etter tidligere å ha gått på en eller flere pulverkurer.
Min støreste betenkelighet med campkilo er at de i sin tidlige markedsføring ga indikasjoner på at dette var en lavkarbo kur, men det fant vi jo fort ut at det ikke er det er en helt ordinær lavkalorikur i likhet med alle de andre som finnes på markedet.
I og med at jeg trodde CK var lavkarbovennlig sjekket jeg ut næringsinnholdet i pulveret og ble overrasket over bl.a. det høye innholdet av fruktose. Shakene til CK inneholder 28,3 g fruktose + 7 g andre sukkerarter pr 100 g og man skal ha i seg 200 g pulver i løpet av en dag, dvs 56,6 g fruktose + 14 g andre sukkerarter pr dag.
Innen lavkarbo bevegelsen her i Norge er det kun Fedon Lindberg som anbefaler fruktose. Fedon er i tillegg veldig restriktiv på hvor mye man bør konsumere,
”Et fruktoseinntak på maksimalt 30-40 gram daglig enten via frukt eller tilsatt, vil ikke øke triglyseridene eller ha annen negativ effekt. Et stort og hyppig inntak av fruktose anbefaler vi ikke.”
”… vi anbefaler som krydder (12-15g dvs. 2 til 3 t.s.) absolutt trygg og et sunnere alternativ til sukker.”http://www.fedon.no/Forvirring+rundt+fruktose.9UFRHG3m.ips
|