Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-11, 17:27   #37
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfaring med CampKilo?

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Først vil jeg få gratulere deg med vektnedgangen, det er jo kjempebra for motivasjonen å gå ned såpass mye på kort tid.

Så vil jeg ta meg selv som eksepmel:
Jeg er 39 år og har igjennom de siste tiåret hatt betydelig utfordringer med vekten. På det meste har jeg veid 142 kg.
Med javne mellomrom har jeg forsøkt forskjellige dietter, da også pulverkurer inkludert.
Jeg kan henvise til tilsvarende vektnedgang, på det beste ca 35 kg. Utfordringene er jo hva man skal gjøre når "diettperioden" er over. Man forsøker å endre livsstil, med å kutte på fymat og mosjonere, men jeg har kulimenert hver gang med å ende opp med vekten i nærheten av der jeg startet.

Den 16.02. i år bestemte jeg meg for å endre livsstil og tilnærmingen er at jeg nå har laget en 2 års plan. Skal man kunne leve med kostomlegging som har en slik varighet, nytter det ikke med sult, pulver, kosterstatning eller annet lurium. Derfor var en omlegging av kosten slik at det går ann å leve med det løsningen.
Jeg har vært i ketolyse i 3,5 uker og vektreduksjonen har ikke latt vente på seg. Jeg har offisiell veiedag på onsdager. Men en prøveveiing i dag viste en samlet reduksjon på 12 kg!
Dette har jeg gjort kun ved å unngå karbohydrater mindre enn 15 g/døgn. Jeg har ikke sultet og hatt fin form og energi hele veien. I tillegg har jeg vektlagt mosjon på ett middels nivå.
Planen er å leve i ketose til jeg når tosifret og deretter ta de resterende kg på lavkarbokost. Som jeg nevte dette har jeg en 2 års plan på å gjennomføre og etter dette skal jeg begynne å vedlikeholde.

Jeg kommer definitivt til å unngå sukkerholdige og andre rafinerte matvarer for all fremtid.
Håper at min historie kan gi deg motivasjon til å starte på livsendringene med lavkarbokost, slik at du ikke sakte men sikkert sklir tilbake til utgangspunktet.

Lykke til!