Sv: Hvor ofte 'bør' man veie seg, syns dere?
Jeg er enig med Photobscura og Nerthus: det kan være lurt å finne fram målebåndet! Det er jo så mye som spiller inn på vekta. Noen ganger går man opp i kilo, men ned i cm. Muskler veier jo mer enn fett. Har man trent en del, så kan vekta gå litt oppover, og det er jo da egentlig positivt 
Har hatt noen perioder med "vektmani". Gjerne veiing flere ganger om dagen, enda jeg visste at jeg ville få det laveste tallet på morgenen. Ble nærmest avhengig av å sjekke vekta. Enda det egentlig bare gjorde meg deppa Så nå prøver jeg å bare ta en titt på vekta sånn innimellom, når det passer seg. Men jeg må si det var vanskelig å slutte med veiinga!
Vanskelig å si hvor ofte man bør veie seg, selv om mange leger/"eksperter" råder en til en gang per uke. Alle er forskjellige. Noen føler ikke behov for å veie seg i det hele tatt, for andre passer med en gang i uka/måneden, og andre igjen hver dag.
Men igjen, liker målebåndet Eventuelt bare en tråd med merker/knuter på, for å vise forskjellen fra sist. Det er fint å se at centimeterne forsvinner, selv om kiloene ikke alltid gjør det Det gir ekstra motivasjon, i stedet for å gjøre deg deppa!

Er nesten på idealvekta, og er egentlig veldig fornøyd!
|