Sv: Fibromyalgi
Jeg har hatt fibromyalgi siden tidlig i tenårene. Når jeg går på lavkarbo som nå, har jeg faktisk ingen smerter i kroppen! Jo, jeg har smerter når jeg bruker hendene, armene osv., f.eks. skreller poteter eller skriver. De tåler ingenting. Men når jeg er i ro, går eller sitter, kjenner jeg ingenting! Det er en helt ufattelig forskjell De stikkende smertene i skuldrene er også borte.
Da jeg gikk på Atkins for noen år siden, i 6 mnd, brukte jeg svært lite fett. Samtidig spiste jeg maks 20 karbo pr. dag. Da var jeg i fantastisk form, akkurat som nå når jeg går på Atkins, men spiser masse fett. Jeg er overbevist om at det er karbohydratene som er problemet! Kutt de ned til under 25 karbo, så er jeg sikker på at fibrosmertene forsvinner for deg også Tror det særlig er mel som er problemet for oss. Det betyr ikke noe om du ikke trenger å gå ned i vekt, gå på lavkarbo uansett. Du kan jo fint holde vekten med denne typen mat. Har tatt en haug med blodprøve nettopp. De har aldri vært flottere, legen er veldig fornøyd og ber meg fortsette med lavkarbo Vet ikke noe om nyrene dine, så jeg kan ikke hjelpe deg der. Men du kan kanskje prøve deg fram hva de tåler? Jeg bruker fløte i kakaoen, cocosa i teen og lager masse ostechips...
|