Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-11, 16:11   #5
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva får deg til å "sprekke"

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er det planlagt, er det en utskeiing og skjer typ i forbindelse med bursdager/festligheter eller når jeg kjenner at om jeg ikke gjør det, skjer det en skikkelig sprekk!
Som i dag, med mensen, veldige menssmerter i tillegg til de jeg sliter med hver dag, trøstespisingmateriale deluxe, og VIPS! all viljestyrke borte og jeg kjører i meg den sjokoladen som lå igjen etter snuppa fra helgen!

Men nå er den borte, jeg er ikke noe mindre menstruell og solen skinner!

Uff så trist at du er dårlig med mens, men det hjelper sjelden å spise noe søtt ved mensplager, faktisk så kan det øke smertene. Lett for meg å si nå da jeg ikke har pms for øyeblikket:-) men jaggu er det vanskelig når hjernen skriker til deg at du MÅÅÅÅÅÅÅÅ HA SJOKOLADE NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:-)
Vi jenter er rett og slett utilregnelige i gjerningsøyeblikket nar vi har pms.

Ellers tilbake til hva som får deg til å sprekke. Er enig med deg at når det er type "planlagt" så er det utskeielse, sprekk er når en gjør noe som er ute av kontroll og når viljestyrken er på minussiden. Men heldigvis er det ikke så galt at vi ikke kan begynne med blanke ark dagen etter og jobber oss inn i ketose igjen og så har vi sannsynligvis lært noe av "sprekken".

Jeg passer som regel på selv å ikke være sulten når vi skal bort, særlig når jeg ikke vet hva som blir servert. Har alltid med meg en liten pose baconcrisp til å knaske på iløpet av kvelden. En liten pose med hjemmelaget nøttemix som jeg ofte har liggende i vesken som nødproviant. Eller om vi er invitert på kaffemat, tillbyr jeg meg å ha med en kake:-) Så spiser jeg av den:-) Men noen ganger slår alt feil og det er ingen vei utenom enn å spise, for jeg er sulten, det er feil mat osv..... da velger jeg det "snilleste" av det jeg finner ellers så spiser jeg lite og veldig, veldig sent og legger inn kunstige pauser, alla legger fra meg kniv og gaffel og snakker mye:-)

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat