Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 01:32   #1
Tidl. medlem
Gjest

Thumbs up

Epleformet kropp - redusere magefettet?

Heisann venner!

I skrivende stund er jeg en deltaker av easylife, men når jeg er ferdig med kosterstatterne (som forøvrig er i midten av Juli) skal jeg begynne å spise "normalt" igjen.
Jeg lurer litt på om jeg skal være i ketose og følge matrådene i den nye boken til Dr. Hexeberg (Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter), eller om jeg skal følge easylife sin matmodul, og ikke være i ketose - men fortsatt spise sunt og følge tallerkenmodellen, blant annet.

BACK TO TOPIC!
Jeg sliter veldig med magen min, det har jeg alltid gjort. Det er vel dårlige gener eller noe, vil jeg tro.
Så endelig fant jeg ett svar på hvordan man kan redusere magefettet!

Men det jeg lurer litt på, er om jeg kan være i ketose og samtidig få i meg Dr. Lindbergs råd om å spise belgfrukter (bønner, linser)? Jeg tenker særlig da på det man får kjøpt på Rema 1000, som er hvite, tørre linser og chilibønner/hvite bønner i tomatsaus, som det virker som om det er de beste alternativene med lavest karbohydratinnhold per 100g, iflg. matportalen.no
Bønner/linser har også ett bra innhold av proteiner, for de som synes det er verdt å vite.
2 porsjoner frukt/bær er da ikke så vanskelig, siden det inngår i boken til Dr. Hexeberg (f.eks. smoothie).
Videre i det svaret Dr. Lindberg skriver, samsvarer fint med Dr. Hexeberg sitt opplegg.

Er det noen som har kunnskap til å svare meg på om det er greit med linser/bønner ved siden av kjøtt/grønnsaker eller i en wok til middag, eller bønner/linser i salaten til lunsj/kvelds?

Det er også greit å få i seg 70-100g karbohydrater hvis man trener mye, iflg. Dr. Hexeberg.

Belgfrukter er også nøtter og erter, som Dr. Lindberg skriver i svaret sitt.
Men jeg vil helst holde meg unna erter..
Jeg vil ha litt variasjon, og få mer utbytte av maten for å bli kvitt det ekstra magefettet.

Noen som kan hjelpe?

Svar med sitat