Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 08:05   #11
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Underlig reaksjon på sukkerfri barnehage ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er sånn litt mer sukker i et stykke sjokoladekake, enn det er i en sånn liten yoghurt?

Så lenge ikke det blir sånn hysterisk at de aldri kan spise noe som helst sukker, synes jeg det er greit. Må ikke være noe stor krise om noen har med kake på bursdagen sin, liksom..

Det er nok ingen krise, men i klassen til minsten er de 30 stykker. Om alle skal ha med kake på bursdagen sin så blir det kake 30 ganger i løpet av året på skolen. I tillegg er det ofte barnebursdag og gjerne en voksenbursdag for samme barn og da blir det fryktelig mye kake. Det samme i barnehagen, kaker omtrent hver eneste uke.

Det finnes så mange gode alternativer som smaker kjempegodt og som ungene elsker som fruktpinnsvin og vaniljekesam, minipizza med ansikt og grov bunn osv.

Jeg mener bestemt at vi må slutte å knytte kos mot mat full av sukker. At vi mennesker samler oss rundt måltider er viktig, men hva vi putter i munnen er like viktig.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat