Sv: Oi, eige forum!!! :) Kven er me som er gravide lavkarbofolk då?
Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.
Hey! Hvordan går det med dere (oss) gravide?? Jeg har hatt en laaang periode hvor jeg rett og slett ga etter for et enormt karbosug, og har lagt på meg 20 (!!!) kg !! Kroppen er FULL av vann, og har mye vondt i bekkenet, så nå har jeg endelig kommet meg over på lavkarbo igjen, og det er deilig!! Men, opps, i går sjekket jeg med sticks og hadde havnet i ketose, ikke bra. Må visst øke litt på karbene!
I forrige svangerskap la jeg på meg 30 kg, tenkte jeg skulle klare å la være med det denne gangen! Nå har jeg bare 10 uker igjen, kanskje jeg klarer å ikke legge på meg så mye mer, om jeg bare holder meg til lavkarbo 
Kjenner til det der enorme karbosuget. Jeg har fått i meg altfor lite fett, klarer det bare ikke når jeg er kvalm. Men nå slipper visst kvalmen taket (er 21 uker på vei) og jeg får i meg nok fett, da er suget borte og vekta står i ro. i mitt første svangerskap la jeg på meg 27 kilo, det er tøft for kroppen å legge på seg så mye på så kort tid, og veldig tøft var det psykisk etterpå å innse at dette ikke ville bort igjen. Jeg følte meg som en hval som var strandet på land, og den følelsen har jeg slitt med i alle år etterpå. Selv om jeg var ganske så slank. Helt til jeg oppdaget LCHF og endelig fikk stabil psyke og god helse.
Jeg ønsker deg lykke til, blir spennende å høre hvor vekta di endte. Jeg har satt meg et mål på at jeg ikke skal opp mer enn 15 kg, men tror vel egentlig innerst inne at det blir nærmere 20 kg opp. Skitt au, nå veit jeg i allefall at jeg klarer å få det bort etterpå, i motsetning til de andre svangerskapene.
Klem
|