Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 10:25   #91
Treningsfrik
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

No foregår det ein maktkamp i huset, mellom meg og jentungen... Arr... Eg vert så irritert! Ho har plutselig bestemt seg for at ho ikkje skal eta opp middagen sin! Ho får akkurat passe mengde på tallerken, slik som vanleg, og ho får ti minutt på seg til å eta opp etter at me voksne er ferdig, elles vert ho sittande aleina ved bordet til ho har ete opp. I går bruka ho nesten 1 1/2 time! Og i dag er det på 'an igjen... Syting, klaging, mokking og akking... Men dette er ein kamp ho ikkje vinn! Eg skal ikkje få ein unge som får viljen sin på dette punktet. Kanskje eg er for streng(?), men eg gjev meg uansett ikkje... Men akk og vesann, eg vert så irritert......... Kor kjem dette ifrå? Ho har alltid ete middagen sin fint! Men no etter at ho kom frå far sin på sundag har ho slått seg totalt vrang...

Hei
Dette er ikke noen form for kritikk, så jeg håper ikke du blir støtt av det. Men jeg lurer på hvorfor du absolutt skal ha jenta til å spise opp det ho får på tallerken sin? Alle kan man ha perioder der matlysta ikke er på topp, tenk om noen skulle tvinge deg til å spise mer når du egentlig ikke har lyst på mer. Jeg har tre barn og tre stebarn, de får spise til de er passe mette. Jeg tror at det er lurt å lære barn fra de er små at de bare skal spise seg passe mette, overspising er et problem i dagens samfunn, de trenger ikke lære å proppe i seg etter at de er mette. Men jeg prøver heller å lære dem å forsyne seg sånn passe. Du skriver at ho får sånn passe på tallerken slik ho alltid har fått, men spiser du nøyaktig mengde mat hver dag? Alle mine unger har perioder der de spiser lite, andre perioder der de spiser mer. Men det må jo være også et barns rett å si at nå er jeg mett, selv om det spiste mer en annen dag.

Du lurer også på hvor kommer dette fra, og at det ble sånn etter pappahelga. Jeg tror ikke dette har noe med faren å gjøre, men er en naturlig del av hennes liv. Slik har det i allefall vært med alle mine unger, og alle de ungene jeg kjenner til. Min erfaring er at jo mer styr man lager rundt mat, dess vanskeligere forhold får ungene til maten.

Vær heller glad for at jenta har magemål og ikke er som datteren til min venninne som spiser og spiser og spiser og spiser.... Med det resultat at ho er trillrund.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat