Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 11:48   #30
utolmodig
Seniormedlem

utolmodig sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 52
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Underlig reaksjon på sukkerfri barnehage ...

I 'vår' barnehage har det ikke vært tradisjon at foreldre tar med kake og lignende til bursdag.
De fikk en liten pinneis før. Nå får de smothie og det er kjempestas! Bursdagsbarnet får hjelpe til å lage, og de drikker den ved lunsj. De får også frukt hver dag og varm mat en dag i uka.

Jeg skal innrømme at for noen år siden syntes jeg det var sukkerhysteri ... Etterhvert så jeg selv hvor mye sukkermat barna mine fikk i seg i løpet av uka. Og spesielt nå, etter jeg begynte med lavkarbo.... Det er jo sukker i 'alt'

Vi har her hjemme kuttet ned på yoghurt, brunost, prim, sjokopålegg, boller, lefser osv... Sender gjerne med store havregryn i nista, litt nøtter og tomater. Ellers blir det tre brødmåltider per dag i barnehagen.

Som igår da minsten ville ha yoghurt til kveldsmat, det var tomt, så det ble tyrkisk istedet med litt lett-syltetøy. " Å, det var godt med 'nisseyoghurt'!!"

Og så er sånn da, at jeg burde vel ikke bruke så mye lett produkter, kunstig sukker, fun light osv til barna... Skal ikke bare være lett dette her.

min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat