Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 11:49   #31
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Underlig reaksjon på sukkerfri barnehage ...

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Det jeg reagerte på rundt lunsjbordet, var holdningen om at det var synd på barna som ikke får sukker i barnehagen...
Det jeg synes er flott, som Charlott skriver over her, er at de har annet fokus enn på mat når man skal kose seg og når de har bursdag.
Ved bursdag er det fokus på barnet, ikke kaken.
Og ved at personalet har en bevisst holdning til dette, så unngår man f eks at de kjøper saftis til ungene en varm sommerdag. Da kutter de heller opp gulrøtter de legger i iskaldt vann som ungene får knaske på.
De er også bevisste hva barna får å drikke. ikke juice og saft, men melk og vann.

Men de får frukt i barnehagen, en gang om dagen er dte fruktmåltid, så det er ikke slik at mat som naturlig inneholder sukker ikke er tillatt f eks. Samtidig er jeg usikker på hvor sunn frukten barna spiser egentlig er, hvilke næringsinnhold har egentlig frukten? hexeberg nevner jo at det er svært lite annet enn fruktsukker. Så hjemme prøver vi å holde oss mest mulig til økologisk.

I og med at barnehagen har denne holdningen, kan jeg med god samvittighet servere mitt barn litt kake eller snop innimellom.

Denne barnehagen høres nesten for god ut til å være sann! Er den offentlig eller privat?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat