Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 20:34   #6
Tidl. medlem
Gjest

Sv: Epleformet kropp - redusére magefettet?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er i stor grad dårlig insulinfølsomhet som fører til abdominal fedme, og sånn sett er vel på generell basis et ketogent kosthold mest effektivt. Om du trives med å være i Ketose, så ville jeg i hvert fall forsøkt meg på Skaldemann eller Ketolyse en stund.

Husk at siden du linket til er Fedons, og han ligger mer moderat til i sine anbefalninger, så det han sier i forhold til insulin f.eks gjelder for alle lavkarboretninger. Dét det til syvende og sist handler om er hva du trives best med, og hva som funker for deg. Jeg vet for min del at jeg nok ikke hadde gått ned i vekt, eller i verste fall hadde jeg lagt på meg med et streit Fedon-kosthold, ketose er det eneste som funker for meg, mens for andre er det akkurat det som skal til! En fellesnevner er nok at mange bruker Fedon som vedlikeholdskosthold.

Ja, nå er jeg hjemme fra kurs, og målet rundt magen har stått stille i 2-3 uker nå. Dette irriterer meg sinnsykt. Det er mye diabetes 2 i familien, så det er nok noe i det du sier ang. insulinfølsomhet.

Jeg er på min syvende uke i ketose/VLCD (very low calorie diet), og jeg har veeldig lite energi om dagen. Det merket jeg først i dag da jeg skulle ta min daglige joggetur. Huff, så demotivert jeg ble da...
Jeg har blitt anbefalt av kursinstruktørene å gå ut av ketose når jeg skal begynne med ett måltid om dagen om 1-2 uker. Spørs hvor lenge jeg klarer å holde ut da jeg ikke har så mye energi å forbruke (har et inntak av 550kcal om dagen med bare kosterstattere).

Tror jeg bare må følge Dr. Lindberg sitt tips ang. belgfrukter, mosjon, 2 måltider bær om dagen (mellommåltid) og ellers det han skrev ang redusering av magefettet når jeg begynner å spise igjen.
Jeg ser liksom ikke noen annen løsning på det.. Om det ikke er noen som har noen andre tips da?
Jeg trener core-øvelser 2-3 ganger i uken før jeg begynner å trene, så jeg får bare se hvordan det er neste uke når vi skal veies og måles igjen..
Vil helst ikke miste motet nå da jeg har kommet så langt, men veldig demotiverende å ikke ha gått noe ned rundt magen på 2-3 uker nå..

Svar med sitat