Sv: Epleformet kropp - redusére magefettet?
Opprinnelig lagt inn av Phrode, her.
Ja, nå er jeg hjemme fra kurs, og målet rundt magen har stått stille i 2-3 uker nå. Dette irriterer meg sinnsykt. Det er mye diabetes 2 i familien, så det er nok noe i det du sier ang. insulinfølsomhet.
Jeg er på min syvende uke i ketose/VLCD (very low calorie diet), og jeg har veeldig lite energi om dagen. Det merket jeg først i dag da jeg skulle ta min daglige joggetur. Huff, så demotivert jeg ble da...
Jeg har blitt anbefalt av kursinstruktørene å gå ut av ketose når jeg skal begynne med ett måltid om dagen om 1-2 uker. Spørs hvor lenge jeg klarer å holde ut da jeg ikke har så mye energi å forbruke (har et inntak av 550kcal om dagen med bare kosterstattere).
Tror jeg bare må følge Dr. Lindberg sitt tips ang. belgfrukter, mosjon, 2 måltider bær om dagen (mellommåltid) og ellers det han skrev ang redusering av magefettet når jeg begynner å spise igjen.
Jeg ser liksom ikke noen annen løsning på det.. Om det ikke er noen som har noen andre tips da?
Jeg trener core-øvelser 2-3 ganger i uken før jeg begynner å trene, så jeg får bare se hvordan det er neste uke når vi skal veies og måles igjen..
Vil helst ikke miste motet nå da jeg har kommet så langt, men veldig demotiverende å ikke ha gått noe ned rundt magen på 2-3 uker nå..
Med 550 kcal om dagen er det ikke rart du ikke har noe energi! Jeg spiser typ like mye til ett måltid, og jeg er ikke særlig overvektig en gang!
Mange opplever at de kanskje trenger mer karbohydrater på eksplosiv trening (men dette vet jeg ikke så mye om), mens utholdenhetstrening funker finfint i ketose. Det optimale når du er i ketose er jo å spise en høy andel fett, og ligge på en mer normalisert kalorimengde, ikke kutte ut på både karbohydrater og fett, da har du ikke mye å hente energi fra, enn fettet på kroppen, og det skal litt til at det også er nok til å holde alle kroppens funksjoner i gang, men jeg antar at denne dietten du har vært på var ment å være kortvarig.
Så, igjen presiserer jeg, du må finne ut selv hva du trives med, ett kosthold med lite karbohydrater og mye fett (f.eks Ketolyse, Atkins, eller Skaldemann), eller et mer moderert kosthold med mer, men lavglykemiske matvarer og noe mindre fett, som f.eks Lindberg og Hexeberg.
Jeg anbefaler deg at du leser deg litt opp på de forskjellige retningene, og ser selv hva du kunne tenkt deg. Som sagt er ketose som regel det mest effektive for fettforbrenning.
Men fellesnevnerene for de aller fleste lavkarboretninger, er å spise nok mat til man er behagelig mett!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|