Sv: Kolesterolet har økt ...
Har fått tak i legen min for å høre om det er greit at jeg kutter ned på fett (fløte, CC, CF og smør samt presskannekaffe) i 3 måneder for å få ned kolesterolet.
Tok en ny prøve på torsdag ( 1 måned etter forrige prøve som viste kolsesterol på 8.1)
Nå er kolesterolet 9.7!! Det er det dårlige som har økt enda mer 
Han sa at dette må jeg bestemme selv, men at han er pliktig til å tilby/anbefale meg kolsesterolsenkende medisin (Lipitor). Vi ble enig om at jeg kutter ut fettet frem til juni (mitt valg) for så å ta en ny prøve. Er det fortsatt høyt - blir det medisin...
Har i mellomtiden funnet ut at i tillegg til min far som har hatt hjerteinnfarkt - har jeg 2 tanter og 2 onkler som har satt inn stenter til blodårene til hjertet - og nå er den ene kusina mi på sykehuset for å gjøre det samme. Vi har genetisk høyt kolesterol i familien (kjenner ikke alle så godt siden min far er addobtert, den nye familine har vi "funnet" de senere årene).
Jeg har nesten ikke noe valg, må få det kolesterolet ned. Er overbevist om at det har økt siden jeg begynte på Ketolyse, synd jeg ikke sjekket før jeg startet.
Prøver å lese meg opp på Fedon Lindberg, får prøve det. Synes det er litt vanskelig.
Er så redd for å gå opp igjen 
|