Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 09:50   #9
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Epleformet kropp - redusere magefettet?

Først nå tok jeg koblinga med EasyLife. Jeg hadde ei venninne som gikk på det opplegget og klagde konstant over null energi og at hun ikke gikk ned i vekt. Ikke så rart det når man nesten ikke får i seg næring. Jeg anbefalte henne å lese seg opp på ulike teorier (Skaldeman, Ketolyse, Atkins. Spis deg slank, mm -bøker på biblioteket og det som er av info på nettet). Hun enda opp med Ketolyse for det var mest likt et "normalt" kosthold og hun trengte ikke å lage noe annet til mann og barn. Nå går det mye bedre, vekta går ned og hun trener ganske mye.

Jeg spiser lav kalori (12-1500kcal) og lav fett, med 30-50 g kh daglig (Spisdegslank.no) for det er det eneste som gir meg vektnedgang. jeg trener også minimum 3 ganger i uken. Jeg har måttet prøve og feile en del for å finne ut at det er dette som passer best for meg. Og det må kanskje du også gjøre.

Les deg opp på ulike filosofier, tenk gjennom hva du liker og spise, hvilket spisemønster du har osv, osv. Jeg trives godt med å spise masse grønnsaker, rent kjøtt, fisk, meierisprodukter osv. Jeg liker ikke å lage mat, så ferdigmåltider til jeg er ferdigslanka er ypperlig. Jeg trives også best med å fordele maten på 4-6 små måltider fremfor å spise 2-3 store måltider. Men vi er alle forskjellige og det er her prøving og feiling kommer inn for å finne det som passer deg best.

Du kan godt spise ketogent og ha masse overskuddsenergi, du trenger ikke å pøse på med karbohydrater for å få energi igjen. Du må bare finne din balanse for fett (kanskje er du en av de som trenger mye fett og veldig lite kh - a la Skaldeman??) og kh. Slik som du har det nå høres det ut som om kroppen din har gått totalt i sparebluss og nekter og slippe vekta. Da er det kanskje på tide og revurdere det man holder på med. Få i seg litt mer næring og fremdeles være i ketose. Du trenger ikke å kjøre på med belgfrukter, hva med en entrecote steikt i smør brokkoli/blomkål-mos, litt rosenkål og en skvett fløte kokt ut i panna. Det gir ikke mye kh, du vil fremdels være i ketose og det kan være det måltidet du trenger i tillegg til EasyLife for å holde deg gående.

Synes heller ikke du skal forkusere så mye på hva som er "rette" måten for å bli kvitt magefettet. Klarer du å finne din filosofi, spise riktig og etterhvert gå ned i vekt. så vil også magen minke. Min mage har minka mye, den er fremdeles for stor, men mesteparten av farlige, interene bukfettet er borte. Trivsel er også viktig når man vil ned i vekt og bli frisk. Trives man ikke, har det ubehagelig osv, blir man stresset og da slipper ikke vekta. Man kan i verste fall legge på seg mer på magen selv om man tilsynelatende gjør alt riktig. Slik du har det nå høres ikke bra ut og det er kanskje derfor du ikke går ned. I tillegg bør du kanskej få sjekket hos lege om du kan være insulinresistent, ha lavt stoffskifte osv dersom du ikke allerede har gjort det.

Uansett hva du velger og gjøre, lykke til. Håper du finner ut av det for å gå
slik og nærmest ha det vondt, gjør ikke noe godt i lengden.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat