Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 16:01   #92
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva er idealvekt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg prøver å ta vare på både kroppens behov og egen smak. Det går bra det,altså. Kompromisser litt. Jeg har det jo ikke bra med å sulte og være anorektisk tynn, så jeg holder meg innenfor det kroppen har det ok med. Jeg spiser jo masse. Det er forskjell på en anorektiker på 50 kg som spiser 300 kcal om dagen og meg som spiser 1000 kcal mer. Skjønner?

For meg er forskjellen at den på 300 kcal sulter seg mer enn den som spiser 1000 kcal. To gale blir aldri en rett uansett hvordan du vrir og vrenger på det.

Kroppen trenger mat, lavkarbo er vektregulerende så lenge du spiser nok mat. Blir man undervektig på lavkarbo så kombinerer man lavkarbo og lavkalori og det er ikke god helse, det er kun til bruk i en kort tid for svært overvektige mennesker som kontrolleres av lege.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat