Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 21:00   #98
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Underlig reaksjon på sukkerfri barnehage ...

Jeg kaster meg inn her på tampen for å fortelle at mange Oslo-skoler har aktivitetsdag lagt til mandag, slik at ungene skal få rast fra seg helgematen før man prøver å lære dem noe, tror jeg.

Barnehagen til gutten min er ikke sukkerfri, nå får han bare med en halv med brunost om dagen og den blir ikke alltid spist. Kjøper bakeri-brød som er hevet to ganger og visstnok har mer fiber. Jeg har ikke mannet meg opp til å prøve naturell yoghurt, men han er jo så glad i røre ting rundt og sammen, så det må vel bli klaff. Men jeg har i det minste passet på hvilken musli han får med, som er hvetefri med div frø. Og alltid middagsrester til egen varmmat om vi har. Og den er jo lavkarbo, "alltid med så deilig varmmat" sier tantefrøene.
Barnehagen søsteren min har sine unger i derimot, er sukkerfri og det passet litt dårlig ettersom prim var det eneste de spiste en periode og de var nokså kresne ellers. Jeg har ikke turt å si at hun kunne benyttet anledningen til å presse dem i matveien hjemme også, som de kunne trengt, den ene vil ikke spise pølser med annen form/str/farge enn wiener. den andre vil bare spise pannekaker dersom de har prim på.

Og så må jeg si jeg har sett forsyningen av bursdagsgodt og tenkt at det var kleine saker. Kjøpekake? Frossenpizza? Folk har ikke vett til å skjemmes.
Nei, jeg sender en hel hjemmelaget langpannesjokoladekake med mer smør enn mel, rørsukker, rå kakao, kefir, egg og kaffe, med glasur av 87% sjokolade melis og smør. De har snakket om å ikke ha kake til bursdager, men selv har jeg ikke hørt noe om det på lenge. Så lager jeg nok til avdelingen ved siden av og alle de ansatte og ett stykke er nok...

Og ikke kokos-strø!!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat