Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 21:29   #203
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Ashley er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror det stemmer, men det er fordi den er søtet med sukkeralkoholer, som i vanlige fall ikke blir tatt opp i tarmen og blir til glukose. Men det gjelder visst ikke alle, gitt. Og skal jeg være ærlig så er sukkerfritt den dårligste unnskyldninga av en sjokolade i universet! Jeg spiser heller brukte skosåler! Ut fra min smak finnes det to spiselige sukkerfrie sjokolader (av hva jeg har prøvd), og det er Cavaliér sine belgiske, og de DeBron.

Du må nesten gå etter en sjokolade med høy kakaoprosent. Jeg har pleid å kjøpe 86%, men jeg liker ikke disse fra Freia Premium, av en eller annen grunn, de har mye sukker i forhold til kakaomengden synes jeg også. Jeg er veldig glad i Lindt sine sjokolader, Black and Greens, og Max Havelaar er sjokolader som jeg synes har kvalitet og god fyldig smak. Du kan også sjekke hvor mye fett det er i sjokoladene. Min smak tilsier at jo mer fett det er i de mørke sjokoladene, jo bedre er de! De er også såpass mektige i smak, at man sjelden orker mer enn noen ruter.

takk! personlig elsker jeg freia sin 70% dark premium, men skal teste 86%. mer kakao, mindre karber right?

hvor kjøper man de sistnevnte sjokoladene du nevnte? og hvilke inneholder hva av karber? er ikke opptatt av sukkerfriheten eller ikke, men karbene! masse kakao, fett og lite karber er jo best

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat