Sv: Planlagt selvplaging
Opprinnelig lagt inn av wevi, her.
Å HappyMe. Har du noen tips på hva i absolutt bør få med oss? Vi har tenkt å rusle rundt å bare kose oss, men vi vil jo gjerne få med oss noen severdigheter også. Vi har ihvertfall lagt inn en tur til Edinburgh Castle. Den har jeg skjønt at vi ikke må misse. 
Når man er i Edinburgh må man få med seg slottet ja
Jeg anbefaler også å kjøpe et busskort på de guidede bussene (kanskje litt åpenbart, men det er veldig bra). Det er hopp av/hopp på-turer som varer i 24 timer, men veldig praktisk for å se HELE Edinburgh og få med seg litt historie.
Jeg vet ikke hvor god tid dere har, men noe jeg gjorde da jeg var på besøk var å dra på spøkelsestur under byen. Det var helt utrolig moro! Byen har grotter som går under gatenivå, og man blir tatt med under for å få litt gamle spøkelseshistorier osv. Men det blir kanskje litt knapt med tid om dere bare er der en helg. Det finnes også historisk utgave av denne turen, hvor spøkelser ikke er i fokus. Veldig interessant.
Ellers vil jeg anbefale å holde seg litt mer i The Old Town, da det er mye mer å se på her. The New Town er perfekt for shopping og lignende, men ikke så mye for sightseeing.
Ellers er nok planen deres veldig bra; bare rusle rundt. Det er jo det som er det beste, en egen byvandring der man finner oppdagelser etterhvert som man går selv 
|