Tråd: Avvik ..?
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-11, 14:44   #14
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Avvik ..?

Ja, for lite mat og for lite fett er det første som slår meg her. Syns ikke det var for mye protein jeg. Den metter også.

Du skal ikke telle kalorier på Ketolysekuren, men nettopp utfra kaloritallet du oppgir er det helt klart at du spiser for lite. Med 1100-1500 kalorier pr dag forteller du kroppen at du sulter den, og da vil den spare, - holde på kiloene så lenge den kan.

En tommelfingerregel er at måltidet skal inneholde både proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker). Om du følger reglene og forslagene i ketolyseboka og her i tråden om f.eks. mere fett, skal ikke dette være noe problem.

Om du ønsker å gå litt mer i detaljer - for å se hvordan du ligger an, virker det som om den ultimate sammensetningen i et måltid å være 70-75% fett, 20-25 % protein og 5 % karbohydrater. Ingen fasit, men en erfaring. OM man overhodet skal bry seg om kalorier (som man altså IKKE skal på Ketolysekuren) er det perfekte mellom 10 og 12 % av kroppsvekten i pund/lb pr dag. dvs. om du f.eks. veier 80 kg = 176 lb = 1760 - 2112 kalorier pr dag. IKKE under og ikke over. Det kan virke mye, spesielt om man har kalortelling-tankegang i hodet, men det er det ikke.

Om du er plaget med søtsug bør du absolutt kutte ut kunstig søtstoff også, om du klarer, dvs. i drikke og i såkalte "barer". De er med på å holde søtsuget i live. På en måte erstatter du en avhengighet (sukker) mot en annen (søtstoff) og kroppen reagerer likt. Alternativt kan du prøve å ta et Krom kost tilskudd, det pleier å hjelpe