Tråd: Dr. Hexeberg
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-11, 16:17   #4
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dr. Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Neida, 60 gram karbohydrat daglig er ikke mye i lavkarbo-kontekst! Mange følger dog ketogene dietter når de skal ned i vekt, og da ligger gjerne inntaket på 0-30 gram.

Det går fint an å gå ned i vekt og oppnå store helsefordeler uten å være i ketose! Lavkarbobegrepet dekker vel alt opp til 150 gram karbohydrat om dagen, tror jeg (og så har man de som fokuserer på lav GI, og ikke teller grammene) - og opp til ca 70 gram kh anses det å være fritt frem med fettmengden. Etter dét må man gjerne justere; mer karbo = mindre fett.

Det er mange her som liker Hexeberg og bøkene hennes.

Her er en fin hjelper i forhold til "hva kan jeg spise": Lavkarbo på 3 minutter - videre så har vel Hexeberg nylig utgitt en egnet kokebok?

Nå reddet du livet mitt for stress og hjernevri, tror jeg! :P Tusen takk
Ja, etter å ha "googlet" litt frem og tilbake etter jeg begynte på easylife, fant jeg kokeboken hennes, og den kjøpte jeg med en gang!
Jeg må bare legge til: Hadde det ikke vært for easylife, hadde jeg aldri hørt om lavkarbomat, sånn at det er sagt.
Vet det er mange skeptikere her ang. easylife fordi de baserer kosten på lav GI (bl.a. "Frisk, sunn og mett" av Per Lauritz Lien som anbefaling for easylifere) og måltidserstatterne, men dette har vært en god hjelper for meg, og en fin "kick-start" i veien til mitt nye liv.

Takk nok en gang for det jeg synes er ett meget godt svar for min del!


  Svar med sitat