Tråd: Cola Zero
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-11, 06:32   #3
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Cola Zero

Opprinnelig lagt inn av Sandra35, her.

Hei,

Jeg går på south beach og jeg har forstått at jeg kan drikke lettbrus der. Så jeg føler meg fryktelig heldig som kan slurke i meg min daglige dose Cola Zero. Jeg drikker da ca 1 liter hver dag.

Lurer på om det påvirker min vektnedgang? Jeg raser ikke akkurat ned i vekt. Er i ketose (bruker stix) men likevel.. Det sitter langt inne å kutte brusen HELT ut men må jeg så må jeg vel... Hvorfor står det da på ja-listen at jeg kan drikke sukkefri brus? hmmmmmm

Kan noen hjelpe meg med dette??

For det første, en liten brus om dagen er virkelig ikke bra uansett hvordan du vinkler på det eller hvor lett den er. Det er søtningsstoffer i disse, og det er aspartam. Aspartam er skikkelig omstridt om er farlig eller ei, men du skal være klar over at stoffet faktisk var ett kjemisk våpen for ikke så mange år siden

Det sitter langt inne for mange, men seriøst, vurder å trappe NED zerodrikkingen din. Du kan ta det gradvis med å kutte ned til 0,75 liter så til 0,5 liter, så til ett glass.

Det påvirker nok din vektnedgang mer enn du tror. Personlig er jeg mer bekymra for din generelle allmennhelse ved dette inntaket av brus enn for selve vekta di. Men til syvende og sist er det nå opp til deg.

Du kan jo lese denne : http://www.alun.dk/sund-kost/asparta...ource=Facebook

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat