Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 11:18   #19
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Du ser "godt ut", positivt eller negativt?

Siden "Du ser godt ut" betyr "Du ser godt ut" der jeg kommer ifra, så hadde jeg veldig vanskelig for å skjønne at dette på noen måte kunne tolkes negativt.

Men skjønner man kan lure litt, siden det kan bety litt forskjellig.. Men. Dere som kommer fra steder hvor det kan bety at man ser litt rundere ut.. Er det negativt ladet uansett? Tenker.. mange ser det jo som positivt at man har lagt på seg litt, for da ser de liksom på det som tegn på at man er frisk og "trives", har det bra. Spesielt når det kommer fra besteforeldregenerasjonen, tenker jeg..

Klart, er man misfornøyd, så føles det såklart ikke bra når folk påpeker det, men bare lurer litt på detta

Synes ikke mottakeren bestemmer om det er positivt ment eller ei.. Enkelte får jo "Nå ser jeg at du har gått ned" og "Så bra du ser ut" i negativ retning.. Det er helt uforståelig for meg, men.. Man bestemmer jo ikke hva folk mener, med det de sier, men hvordan en selv velger å tolke det..

Og Nerthus: jeg ga et ganske fremmed menneske et kompliment seinest på onsdag prøver å gå litt inn for det om dagen. Kanskje folk hadde blitt litt bedre på å ta komplimentee positivt, om de ga litt fler av dem selv?