Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?
Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.
Så lenge du vet at noen har gått inn for å gå ned i vekt, altså du vet at de har vært flinke, så vil jeg tro at det er kjekt å få litt skryt for det. Men, er litt dumt hvis noen har blitt tynne pga sykdom, eller lignende.
Husker noen kommenterte til læreren min på ungdomskolen min at hun hadde gått ned mye i vekt, og at hun så fin ut. Da fikk personen surt tilbake " ja, sånn er det med skillsmisser, går hardt utover en på alle måter."
Støtter den! Vet av flere som har gått i den bommerten. Kommentert at noen hadde sett så frisk og fint ut etter at vedkommende hadde gått ned i vekt, så viste det seg at personen var alvorlig syk og at vekttap var et av symptomene.
Jeg fikk selv en kommentar fra ei jeg ikke hadde sett på en stund og hun sa; jeg ser du har gått ned i vekt, håper du har gått inn for det og at det ikke er sykdom som har gjort det". Når jeg fikk bekreftet at jeg var frisk og rask og at jeg hadde jobbet for saken fikk jeg masse komplimenter! Syns det var en fin måte i grunn. Kan fort bli litt små snurt når folk sier "så fin du har blitt". Henger meg opp i ordet "BLITT". var jeg ikke fin før da? Men skjønner at de ikke mener det sånn. Men likevel 
|