Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 21:27   #21
raskall
Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 53
raskall er ny på veien

Sv: Bekjent slanket seg, men kan jeg snakke med henne om det?

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Jeg synes det er helt greit å spørre!
Feks si at at du prøver å gå ned i vekt, og at du ser hun tydeligvis har funnet en riktig metode, og spør om hun kanskje vil dele hemmeligheten

Det er en tilnærming som er god. Jeg har gått ned 60 kg og får EKSTREMT mange kommentarer. Gjerne flere ganger daglig fra samme personer. Det er utrolig slitsomt. Så bare for kommentarens skyld er det bedre å bare tie stille. I hvertfall overfor meg. Det blir bare plattheter.

Men om noen oppsøker meg og ønsker hjelp til å gripe tak i sitt eget liv så blir jeg glad. Da viser de at de har respekt for det jeg har gjort og jeg vokser veldig på å bli oppfattet som en ressursperson.

Det jeg også har oppdaget er at mennesker jeg har sett hver dag (toget, heisen, jobb, osv) plutselig begynner å snakke med meg og da om alt annet enn overvekt.

Til å begynne med tolket jeg dette utrolig negativt og følte at de så på meg mindreverdig da jeg var smellfeit. Men sannheten er nok heller at de har hatt problemer med å vite hvordan de skal tilnærme seg meg. Overvekten har vært som elefanten i rommet som ingen vil snakke om. Har elefanten blitt fjernet så slipper man å rope rundt, over og under den.

Men til syvende og sist er vel dette veldig individuelt. Noen vil sette pris på oppmerksomheten, andre vil mislike den. Det er det som er så fint med oss mennesker: Vi er forskjellige.

Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat