Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-05, 20:18   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Norsk ukeblad om Atkins og Montignac

Når skal egentlig ukeblader og aviser lære seg å sjekke opp fakta før de skriver om noe? Skulle jeg liksom skrevet en bok om plattform-bygging i Nordsjøen etter å ha skumlest et lite skriv om det?

Sitter med ukebladet (fra 25 juli) foran meg, og her står det blandt annet:

ATKINS-DIETTEN:

Ulemper: Kosten blir veldig ensidig og det er umulig å dekke behovet for vitaminer og mineraler og andre næringsstoffer. Å utelukke karbohydratene helt fra kosten er direkte uheldig ettersom hjernen trenger blodsukker for å fungere. Det lave karbohydratinntaket kan gjøre det sur og kan gi deg dårlig ånde.

Makstid: 6 måneder!!!

MONTIGNAC-DIETTEN:

Ulemper: hvis man bare spiser mat med lav GI , må man utelukke viktige og næringsrike næringsmidler. Metoden tar heller ikke hensyn til det totale antall kalorier. Det strider mot all annen vitenskap, ettersom energiinntaket må være lavere enn energibehovet for å gå ned i vekt (hvorfor skrev de ikke det på Atkins mon tro).

Makstid: 3 måneder, fordi kostholdet er unaturlig for kroppen!!!!!!!!