Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 14:54   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Barn og sukrin/fruktose og andre søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Treningsfrik, her.

Det lurer jeg også på. For noen steder leser jeg at fruktose er verre for blodsukkeret enn sukker, men ikke i noen av bøkene jeg har lest, har jeg funnet belegg for det.
Jeg bruker fruktose, sukrin og vanlig sukker om hverandre. Jeg synes sukrin på pannekaker (som jeg lager av masse egg, fløte og litt hvetemel) er helt pyton, men har laget en blanding av sukrin og sukker halvt om halvt, da blir mengden sukker redusert om ikke annet. Og vesla mi har i tillegg funnet ut at det er godt med kanel på pannekaker.
Nå skal ikke jeg ned i vekt så da er jeg ikke så strikt, men holder karboinntaket lavt likevel.

Jeg går ned med fruktose i alle fall, og mitt blodsukker blir ikke påvirket av fruktose. Måtte jo måle hele tiden da jeg var gravid, og fruktose var helt ok.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat