Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 21:24   #10
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konsistens på hjemmelaget is

Mange bra tips dere. Nanna, det der med å la fryseeleente stå 5 min før, visste jeg ikke, har alltid funnet det frem like før jeg heller i isen- resultatet er jo et belegg på bunnen (men det scrapper jeg ut og koser meg med til slutt *slikker bollen*)

Jeg liker foresten ikke sånn smeltet/ softis, jeg liker den isende kald og knaskende, sånn at man kan ta en real bit av den. I ismaskinen (phillips) så blir den aldri helt fryst, derfor slenger jeg den stort sett i frysen på slutten, blir bare softis liksom. Står noe om at en kan stille den inn på softis, men har ikke funnet ut hvordan man gjør det, tenkte om det kanskje var stilt på softis og derfor aldri stivner helt, aner ikke.

Men den bananisen, den ble perfekt, og tålte frysing og var som kjøpe is på konsistens og var vel egentlig den beste jeg har laget. Den ble laget etter oppskriftheftet, som jeg jo har rotet vekk...

Har nå uansett en liter fløte i kjøleskapet, så vi får se hva det blir til. Har ikke hvert så glad i is, men det tror jeg har med at kombinasjonen søtt og fett ikke funker hos meg, men lavkarbois, det er good det

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat